epservice.se

Om oss

Epseriver
Om oss

En 50-årig historia där kunskapen sitter i väggarna

Stora men små, det är ett sätt att beskriva EP Service. Ett annat kan vara: tradition men moderna. På EP Service försöker vi stå med fötterna i båda lägren. Vi försöker behålla den personliga känslan och engagemanget i familjeföretaget. Samtidigt som vi hela tiden strävar framåt för att leda utvecklingen..

Så har det varit sedan EP Service Kyl- och Maskin AB grundades av Erik Persson 1966 i lokaler på Tärningholmsgatan i Malmö. Två år senare gick flyttlasset till grannkommunen Lomma. I slutet av 70-talet började EP Service sakta växa ur kostymen i sina dåvarande lokaler och flyttade till nya på Järnvägsgatan i Lomma. Där verkade vi i mer än 25 år för att sen i helt nybyggda lokaler vidareutveckla verksamheten på Industrigatan i Lomma.

Efter 12 år på Industrigatan fick vi möjlighet att bygga vårt eget hus. På Ladugårdsvägen, precis vid E6 i Lomma, byggde vi 2019 1600 kvm lager och kontor. Här, i helt optimerade faciliteter för vår verksamhet utvecklar vi vårt företag vidare in i 2020-talet.

Experience
0 Y
Best Team
0 +
Total Clients
0 +

EP SERVICE IDAG

Idag är vi 40 anställda fördelade på fyra olika avdelningar, med en total omsättning på omkring 70 miljoner kronor.


Vår vision är att även i framtiden bibehålla och utveckla goda relationer med våra kunder och partners. Vi strävar efter att vara lyhörda och anpassningsbara för att alltid ge absolut bästa service. Vi tror att detta ska leda till att EP Service med kunder och leverantörer ska utvecklas i ett långsiktigt och förtroendeingivande samarbete för att ligga steget före.
 

AFFÄRSIDÉ OCH VISION

Affärsidé
EP-Service Kyl & Maskin AB ska sälja, leverera och installera vitvaror och professionell tvättutrustning till fastighetsbolag, fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och förvaltningsbolag. Vi ska också utföra service av samma produkter. Kärnan i verksamheten är ett mycket djupt tekniskt kunnande kombinerat med ett tryggt, ansvarsfullt, och pålitligt utförande.

Vision
EP-Service ska erbjuda unika helhetslösningar. Vi tar fullt ansvar för hela processen och bidrar till att fastighetsägare och fastighetsskötare får nöjda hyresgäster och föreningsmedlemmar. Vi ska vara ledande i vår bransch och ett föredöme som servicepartner och leverantör. Vårt koncept ska vara flexibelt och anpassas och appliceras efter varje kunds unika behov.
 
Vi värdesätter relationen till kund högre än allt annat. Genom hela organisationen ska våra medarbetare uppträda och utföra sina uppdrag med högsta professionalism och bemöta kunderna med respekt och en positiv serviceanda.
 
EP-Service ska erbjuda sina kunder snabb och kostnadseffektiv leverans och service. Vi kan uppnå det genom att:

inte ha några mellanhänder.
vara helt oberoende vid val av fabrikat och leverantör.
ha en mycket god kunskap om våra kunders behov.
ha en god lokalkännedom och mycket lång branscherfarenhet.


Positionering EP Service
Positioneringen för EP Service kan sägas sammanfatta vår affärsidé och vision. Positioneringen lyder:

”EP Service ska uppfattas som engagerade och pålitliga proffs som levererar rätt produkter och rätt service i rätt tid.”

STARKA BAND TILL LEVERANTÖRERNA

CERTIFIERAD SERVICEPARTNER FÖR PODAB

Som Professionell Podab Partner har vi full tillgång till Podabs serviceutbildningar och partnerutbud. Vi är ständigt uppdaterade på den senaste tekniken och kan erbjuda våra kunder ett komplett serviceutbud. Endast ett fåtal bolag i vår bransch uppnår denna certifiering.

Läs mer om Podab här: http://www.podab.se

CERTIFIERAD SERVICEPARTNER FÖR MÍELE

Vi har ett nära sammarbete med Miele Professional och som Miele Elite Retailer får vi tillgång alla Mieles serviceprogram och utbildningar. Vi kan också erbjuda Mieles fulla utbud till bästa möjliga pris.